New Year's Resolutions in An Shamra Yoga

New Year's Resolutions in An Shamra Yoga:

1. I will stretch the limits of what I thought was possible
2. I will take on anything in my path
3. I will immerse myself fully in everything I do
4. I will keep an open mind and an open heart
5. I will run out of reasons to stay where I am
6. I will discover new strengths
7. I will fly in the face of convention

Demo de "tic-tacs" en el minuto 4:45.


¡Espero lo disfruteis! ¡Asi como espero celebrar asi con todos vosotros nuestro 53 cumpleaños!

https://www.youtube.com/watch?v=HSSDwytUFMk&feature=related

Good old-time yoga

Demo short forms David Swenson
 
https://www.youtube.com/watch?v=3c3k61KyrZw

I’ll Take One Yoga Class, Please. Hold The Gimmicks.


Naked Yoga, Hip-hop Yoga, Acro Yoga, Partner Yoga, Yogalates, Fit Yoga, Rock and Roll Yoga, Yoga competitions, Cirque Yoga, Hot Yoga, Chocolate and Yoga??

Photo: I’ll Take One Yoga Class, Please. Hold The Gimmicks.
     

Naked Yoga, Hip-hop Yoga, Acro Yoga, Partner Yoga, Yogalates, Fit Yoga, Rock and Roll Yoga, Yoga competitions, Cirque Yoga, Hot Yoga, Chocolate and Yoga??


Who knew when I finally took my yoga teacher training so many years ago that in order to keep up with the changing times, I’d also have to become a DJ!? (A career I have no interest or talent in whatsoever.)

I’ve been challenged to do yoga floating in the air, suspended by tiny little straps that from my aviophobic eyes looked as durable as a toddler’s wrist watch. The pressure to become an Olympic level gymnast in the yoga room, like Nadia Comaneci is insane. Especially when I’m an aging 35 year old trying to do the dynamic moves of a professionally trained 10 year old.

And now I’m faced with students who want to do…
Happy Baby Pose, naked?! (Good luck hiring staff who will clean those mats after class.)

Are all these trends really necessary on the path to enlightenment?


As a yoga student, I suddenly feel a little old-fashioned. I’m all too aware not everyone has the same motivations and goals to practice yoga as I do.

I’m beyond thankful to have studios like Dancing Shiva in L.A. or Dharma Yoga Center in N.Y.C., where I can practice the basics of “plain-ol’-yoga,” which focuses on the bare minimum.

Just give me a mat, blanket, cushion, and a quiet space—I can practice my asanas, pranayama, mantras and meditation. That makes me one happy yogini!

As a teacher and businesswoman, I certainly like to keep up to date with the ever-increasing yoga trends (whether I like them or not). Continuing education is important to both students and myself. It helps to keep my class fresh.

However, repetition of more traditional themes, such as remembering to breathe slowly and deeply, are also important. Repetition helps to bring knowledge out of the mind and into a place of action.

Being a teacher is about listening, caring, educating and communicating. At times, it’s also about discernment. With all the yoga variations out there, as teachers, we must consider wants versus needs of our students.

At some point I have to ask myself, “If the Yogini in me aspires to Pantanjali’s Eight-fold path on yoga, where the ultimate goal is Samadhi (a state where you and the universe are one), don’t all these yoga gimmicks and trends just add more distractions?


I saw several concerts this past summer. And you know what? I wasn’t motivated by Anthony Kiedis and The Red Hot Chili Peppers to do a single Warrior 3 during his concert. Also, I never got the urge to practice Nadi Suddhi (alternate nostril breathing) during Janet Jackson’s performance of Rhythm nation. As for yoga competitions…really?
Yoga Competition is an oxymoron. Those two words shouldn’t be in the same sentence.

I am by no means a yogi purist in any sense of the word.

After being a very strident, ill-suited vegetarian yogini in my younger years, I now happily eat meat, meet friends for drinks and couldn’t recite a passage from the Vedic Scriptures if I tried (Yes, I have tried).

I read lots of new-age books, take workshops and give help to people as often as I can, while also relishing my fiery imperfections. I love meditation, pranayama, asana and kirtan. I think the Yamas and Niyamas are an inspirational “schnizzle” I may never fully embody.

I am always happy to try some new version of yoga in the market…
As long as I don’t have to see some dude’s schlong hit the floor during Chaturanga and pretend like I’m not giggling inside about the absurdity.

Call me old-fashioned, but I was never the yogi who wore labia-level shorts and a bathing top in the classroom either.

For me, yoga is a look into my mind. I like to discover what habits I’ve developed over the years. The goal is to apply brakes to the habits that act to only increase suffering.

Finding a trend filled yoga practice is a great place to start. But, as time goes on, try to stay open to exploring your inside world. After all, an unhealthy mind truly is the root of all our suffering and the one element we can learn to have control over (excluding those who suffer from mental illness).
The next time you get to your acro-hip-hop-chocolate infused-naked yoga class in a sweltering 105 degrees ask yourself,  Why am I doing this?

What is my goal? Besides external motivations like six-pack-abs, a yoga butt and flexible hamstrings (all of which will deteriorate for every yogic and non yogic human being on the planet as we age), what quality of mind am I developing? Start asking yourself how deep can I surrender into these asanas rather than wondering how many more things can I add to my practice.

I wonder what the ancient yoga Guru, Krishnamacharya, who taught all the yoga greats like B.K.S. Iyengar, Pattabi Jois and his first Westerner Indra Devi, the foundations of the yoga most of us practice today, would think of these ever-expanding Westernized versions of yoga?
I can only imagine Krishnamacharya in a Yogalates class…

About the author:
Originally from New York, Heather Dawn teaches a Vinyasa style yoga class filled with education, humor and fun for Equinox Fitness, other local studios and private trainings in Los Angeles. She is also a Reiki Practioner and avid palm reader. Having sold two television pilots to Fox studios she combined her passions for yoga and writing. Heather is currently putting together her yoga novelty book and writing funny yet insightful articles for EJ! She loves good food, laughing with her friends and being outdoors.

Who knew when I finally took my yoga teacher training so many years ago that in order to keep up with the changing times, I’d also have to become a DJ!? (A career I have no interest or talent in whatsoever.)

I’ve been challenged to do yoga floating in the air, suspended by tiny little straps that from my aviophobic eyes looked as durable as a toddler’s wrist watch. The pressure to become an Olympic level gymnast in the yoga room, like Nadia Comaneci is insane. Especially when I’m an aging 35 year old trying to do the dynamic moves of a professionally trained 10 year old.

And now I’m faced with students who want to do…
Happy Baby Pose, naked?! (Good luck hiring staff who will clean those mats after class.)

Are all these trends really necessary on the path to enlightenment?


As a yoga student, I suddenly feel a little old-fashioned. I’m all too aware not everyone has the same motivations and goals to practice yoga as I do.

I’m beyond thankful to have studios like Dancing Shiva in L.A. or Dharma Yoga Center in N.Y.C., where I can practice the basics of “plain-ol’-yoga,” which focuses on the bare minimum.

Just give me a mat, blanket, cushion, and a quiet space—I can practice my asanas, pranayama, mantras and meditation. That makes me one happy yogini!

As a teacher and businesswoman, I certainly like to keep up to date with the ever-increasing yoga trends (whether I like them or not). Continuing education is important to both students and myself. It helps to keep my class fresh.

However, repetition of more traditional themes, such as remembering to breathe slowly and deeply, are also important. Repetition helps to bring knowledge out of the mind and into a place of action.

Being a teacher is about listening, caring, educating and communicating. At times, it’s also about discernment. With all the yoga variations out there, as teachers, we must consider wants versus needs of our students.

At some point I have to ask myself, “If the Yogini in me aspires to Pantanjali’s Eight-fold path on yoga, where the ultimate goal is Samadhi (a state where you and the universe are one), don’t all these yoga gimmicks and trends just add more distractions?


I saw several concerts this past summer. And you know what? I wasn’t motivated by Anthony Kiedis and The Red Hot Chili Peppers to do a single Warrior 3 during his concert. Also, I never got the urge to practice Nadi Suddhi (alternate nostril breathing) during Janet Jackson’s performance of Rhythm nation. As for yoga competitions…really?
Yoga Competition is an oxymoron. Those two words shouldn’t be in the same sentence.

I am by no means a yogi purist in any sense of the word.

After being a very strident, ill-suited vegetarian yogini in my younger years, I now happily eat meat, meet friends for drinks and couldn’t recite a passage from the Vedic Scriptures if I tried (Yes, I have tried).

I read lots of new-age books, take workshops and give help to people as often as I can, while also relishing my fiery imperfections. I love meditation, pranayama, asana and kirtan. I think the Yamas and Niyamas are an inspirational “schnizzle” I may never fully embody.

I am always happy to try some new version of yoga in the market…
As long as I don’t have to see some dude’s schlong hit the floor during Chaturanga and pretend like I’m not giggling inside about the absurdity.

Call me old-fashioned, but I was never the yogi who wore labia-level shorts and a bathing top in the classroom either.

For me, yoga is a look into my mind. I like to discover what habits I’ve developed over the years. The goal is to apply brakes to the habits that act to only increase suffering.

Finding a trend filled yoga practice is a great place to start. But, as time goes on, try to stay open to exploring your inside world. After all, an unhealthy mind truly is the root of all our suffering and the one element we can learn to have control over (excluding those who suffer from mental illness).
The next time you get to your acro-hip-hop-chocolate infused-naked yoga class in a sweltering 105 degrees ask yourself, Why am I doing this?

What is my goal? Besides external motivations like six-pack-abs, a yoga butt and flexible hamstrings (all of which will deteriorate for every yogic and non yogic human being on the planet as we age), what quality of mind am I developing? Start asking yourself how deep can I surrender into these asanas rather than wondering how many more things can I add to my practice.

I wonder what the ancient yoga Guru, Krishnamacharya, who taught all the yoga greats like B.K.S. Iyengar, Pattabi Jois and his first Westerner Indra Devi, the foundations of the yoga most of us practice today, would think of these ever-expanding Westernized versions of yoga?
I can only imagine Krishnamacharya in a Yogalates class…

About the author:
Originally from New York, Heather Dawn teaches a Vinyasa style yoga class filled with education, humor and fun for Equinox Fitness, other local studios and private trainings in Los Angeles. She is also a Reiki Practioner and avid palm reader. Having sold two television pilots to Fox studios she combined her passions for yoga and writing. Heather is currently putting together her yoga novelty book and writing funny yet insightful articles for EJ! She loves good food, laughing with her friends and being outdoors.

Puesta de sol en Monton



               Pilar en Sirsasana. Verano 2011

A partir del mes de mayo, en An Shamra Yoga atendemos todas tus dudas e inquietudes sobre nutrición, cocina y salud cada jueves de 16:00 a 17:30 y de 17:30 a 19:00.

Puedes solicitar cita previa enviandonos un e-mail o llamandonos al 677680972.

¡Cuenta con nosotros en tu viaje de crecimiento y cuidado personal!

MANU MANA YOGA


MANU MANA YOGA


YOGA PARA FAMILIAS CON PEQUES
DE 18 MESES A 5 AÑOS


DESCRIPCIÓN DEL PROYECTO

Manu Mana Yoga es una clase de yoga activa, motivadora, y divertida para familias con niñ@s entre 18 meses y 5 años.

A medida que la psicomotricidad de l@s más pequeñ@s se va afianzando, las clases van paulatinamente introduciendo posturas que potencian y apoyan sus exploraciones físicas. L@s más pequeñ@s aprenden a sentirse cómod@s y confiad@s en sus cuerpos y en el movimiento, sentando las bases para la conciencia corporal de un adulto sano.

Cada postura se trabaja con el apoyo de canciones, fábulas y juegos, que fortalecen el vínculo parental de l@s niñ@s más mayorcit@s. Así, cada taller se desarrolla entorno a un tema, aportando nuevas maneras de canalizar la frustración, mejorar la atención y desarrollar las habilidades motrices, y facilitando a los padres un gran abanico de herramientas y recursos educativos y lúdicos.

INFORMACIÓN PRÁCTICA

DURACIÓN DE LOS TALLERES
Las clases tienen una duración de dos horas.

PERIODICIDAD
Los talleres tendrán lugar el SEGUNDO sábado de cada mes.

LUGAR Y HORA DE ENCUENTRO
Kasan Natural, C/ Valero Ripol Urbano nº 7, a las 10:00 horas.

CUOTA
La cuota de los talleres es 30 € por familia

TEMARIO
1. Buenos Días
2. Paciencia Por Favor
3. Rock & Roll Yoga
4. En busca del equilibrio
5. ¡Adiós Pataleta!
6. Fuerte y Dulce
7. Coordinación y Confianza
8. Momentos de Calma
9. Vamos a la cama
10. Super-Duper Yoga

MATERIAL NECESARIO
Ropa cómoda, una sonrisa y ganas de pasarlo bien en familia.

Nuevos horarios

LUNES:
19.15-21.00 Calma en Movimiento

MARTES:
10.15-12.00 Calma en Movimiento/ Bebé Buddha, Mamá Om
15.45-17.30 Calma en Movimiento

MIÉRCOLES:
16.30-18.15 Combinada

JUEVES:
10.15-12.00 Bebé Buddha, Mamá Om/ Calma en Movimiento
16.15-18.00 Calma en Movimiento

SABADO:
10.00-12.00 Talleres mensuales de Manu Maná Yoga (yoga para familias con peques de 18 meses a 5 años)

Nuevos tiempos, nuevos rumbos, renovadas ilusiones


A partir del día 1 de febrero, las clases de An Shamra Yoga se impartirán en el centro "Kasan Natural", en C/ Valero Ripol Urbano nº 7 (frente a la nueva Escuela de Artes de Zaragoza)

Además de nuevo centro, en An Shamra Yoga estrenamos a partir de febrero nuevos cursos, actividades y horarios.

Estamos muy ilusionados con este nuevo comienzo, que estamos deseando compartir con todos vosotros.

Calma en Movimiento en Aniés. Otoño 2011

Calma en Movimiento en el Pirineo Aragonés.

Aniés (Huesca) 25, 26 y 27 de Noviembre de 2011

Este taller está especialmente dirigido a ti, que buscas caminar a la salud desde la salud, entendiendo ésta como estilo de vida y disfrute.

A lo largo del fin de semana, podrás complementar tu práctica de Calma en Movimiento con una gran variedad de actividades al aire libre: recorrer las múltiples sendas que nos rodean al lugar de alojamiento, recolectar setas, disfrutar de la tranquilidad del vuelo de los buitres y del quebrantahuesos... Y, para redondear esta experiencia de calma, autoconocimiento y crecimiento personal, podrás depurarte y energizarte con deliciosos menús ecológicos y vegetarianos.

Conocerse, alimentarse bien y moverse bien como preceptos básicos para ofrecerse el placer de un organismo y una mente en buen estado de funcionamiento. (Barral, Jean-Pierre 2005)

El precio del taller (280 €) incluye el alojamiento, la comida y las clases de yoga.

Las plazas están limitadas a 10.

Calma en Movimiento

Durante las sesiones de Calma en Movimiento, practicarás secuencias especialmente diseñadas para cada momento del día, optimizando tu bienestar físico y anímico.

Sesión 1: Expansión

  • Práctica 1 (viernes tarde): Equilibrios Sobre Brazos
  • Práctica 2 (sábado mañana): Flexiones Hacia Atrás

Sesión 2: Consolidación

  • Práctica 1 (sábado tarde): Torsiones y Flexiones Hacia Adelante
  • Práctica 2 (domingo mañana): Equilibrios e Inversiones

Como siempre, estas clases se adaptarán en cada ocasión para atender tanto tus necesidades individuales como las especificidades climatológicas de la estación en la que tendrá lugar el taller.

Datos de Interés

Horarios:

  • Viernes 25 de Noviembre

De 17:30 a 19:00 horas: Llegada y acomodación

19:00 – 21:00 horas: Calma en movimiento. Sesión 1

21:30 horas: Cena

Tras la cena: Tiempo libre

  • Sábado 26 de Noviembre

08:00 – 09:00 horas: Desayuno (opcional)

09:00 – 11:00 horas: Calma en movimiento. Sesión 2

11:00 – 14:00 horas: Tiempo libre

14:00 horas: Almuerzo

15:00 – 19:00 horas: Tiempo libre

19:00 – 21:00 horas: Calma en movimiento. Sesión 3

21:30 horas: Cena

Tras la cena: Tiempo libre

  • Domingo 27 de noviembre

08:00 – 09:00 horas: Desayuno (opcional)

09:00 – 11:00 horas: Calma en movimiento. Sesión 4

11:00 – 14:00 horas: Tiempo libre

14:00 horas: Almuerzo

A partir de las 15 horas: Regreso

Recordamos a tod@s l@s asistentes que, para poder garantizar el óptimo disfrute de cada sesión, todas las actividades comenzarán y terminarán a la hora previamente acordada. Por ello, agradecemos de antemano vuestra puntualidad.

Nuestr@s Inigualables Alumn@s: Yoga de Verano


Práctica de Alicia en Duna de Pyla, cerca de Burdeos. verano 2011

Ampliamos horario para nuestra "Combinada: Tres-En-Uno "


En vista de la buenisima acogida que ha tenido el lanzamiento de la nueva clase "Combinada: Tres-En-Uno", abrimos un segundo grupo los viernes de 16.15 a 18.00.
Para quienes todavía no la conocéis, esta clase ofrece lo mejor de An Shamra Yoga en un único horario.
Explora tu práctica desde nuevos ángulos y perspectivas, tomando parte cada mes en dos clases de "Calma en Movimiento," dos de "Tripsichore" y una de "AcroYoga"

Horarios en Julio y Agosto

Durante los meses de Julio y Agosto,
Calma en Movimiento tendrá lugar los
lunes y los jueves de 16:15 a 18:00 hrs;
Bebé Buddha, Mamá Om, los
miércoles de 16:15 a 17:45!

Bebé Buddha Mamá Om, Mayo 2011


Derroche de simpatía y dulzura.
Cuatro de nuestros alumnos de Bebé Buddha, Mamá Om junto a sus flamantes mamás

Nuevos Cursos y Horarios en Mayo

Tras un muy disfrutado permiso de maternidad, retomamos las clases en An Shamra Yoga.
Estrenamos temporada con nuevos cursos y horarios.
A partir de mayo, te ofrecemos dos sesiones diarias:
una de 10:00 a 11:45 horas, y otra de 16:00 a 17:45 horas,
para que te sea más fácil encontrar un espacio en tu agenda para tí: para tu cuidado y crecimiento personal.
A partir de mayo, te seguimos acompañando en tu práctica individual, personalizando nuestras clases y alternando prácticas misceláneas con prácticas temáticas.
A partir de mayo, con creciente entusiasmo, te esperamos en An Shamra Yoga.

Curso 2010-2011


La semana del 30 de agosto al 5 de septiembre estrenamos nuestros nuevos horarios para el curso 2010-2011.

MARTES

17:15 - 19:15 Calma en Movimiento

19:30 - 21:30 Buenas Noches Yoga


MIÉRCOLES

09:00 - 11:00 Buenos días Yoga


16:30 - 18:00 Bebé Buddha, Mamá Om

18:15 - 20:15 Calma en Movimiento


JUEVES

14:15 - 15:45 Yoga Terapéutico

16:00 - 18:00 Calma en Movimiento o Tripsichore

Horarios de Verano en An Shamra Yoga

Durante los meses de julio y agosto, el horario de clases será como sigue:

MARTES
  • 14:15 - 15:45: Yoga Terapéutico
  • 16:00 - 18:00: Bebé Buddha, Mamá Om
  • 18:15 - 20:15: Calma en Movimiento
MIÉRCOLES
  • 07:45 - 09:45: Buenos Días Yoga (Calma en Movimiento)
  • 19:30 - 21:30: Buenas Noches Yoga (Calma en Movimiento)

Curso de Verano de Calma en Movimiento (E-RYT 500), Nutrición y Salud en Lalita (Cáceres)


Este curso (registrado por Yoga Alliance en categoria E-RYT 500) está especialmente dirigido a ti, que buscas caminar a la salud desde la salud, entendiendo ésta como estilo de vida y disfrute.
A lo largo de estos diez días, se combinarán sesiones de Calma en Movimiento con clases opcionales de nutrición, cocina y salud.
El precio del curso incluye alojamiento en pensión completa; dos clases de “Calma en Movimiento” diarias; y los talleres de nutrición, cocina y salud. Las plazas están limitadas a 30.
Opción de transporte a Lalita desde Madrid. Servicio opcional de guardería durante el transcurso de las actividades.
Fechas para 2010: 7-17 Junio; 21 Junio - 1 de Julio.
Sesión 1: Tu Cerebro: El Sistema Nervioso –El Mundo de los Sentidos
Sesión 2: Pulmones y Bronquios: El Sistema Respiratorio
Sesión 3: Tu Corazón: El Sistema Circulatorio
Sesión 4: Páncreas y Bazo: El Sistema Inmunológico
Sesión 5: Tu Metabolismo: El Sistema Endocrino
Sesión 6: Estómago, Duodeno, Intestino: El Sistema Digestivo
Sesión 7: Tu Hígado: Regulador del Metabolismo Digestivo
Sesión 8: Vesícula Biliar: Digestión de Grasas - Regulación del Colesterol
Sesión 9: Piel, Riñones y Vejiga: El Sistema Excretor
Sesión 10: Pecho, Genitales: El Sistema Reproductor
Para más información, consulta nuestra web, www.calmaenmovimiento.es; nuestra pagina de facebook: http://www.facebook.com/search/?q=yoga&init=quick#!/pages/Zaragoza-Spain/An-Shamra-Yoga-Calma-en-Movimiento/131859144535?ref=ts o ponte en contacto con nosotros mandándonos un e-mail a: contacto@calmaenmovimiento.es, o llamándonos al 677680972.

Nuevo Curso de Yoga Terapéutico


En febrero comenzamos nuevo curso de Yoga Terapéutico.
Tomando como punto de partida la tradición de yoga Iyengar, en estas clases combinamos calentamientos suaves y posturas isométricas, respiración yóguica y relajaciones guiadas con el fin de realinear nuestra postura y potenciar el movimiento y la vitalidad. Estas sesiones, que tienen lugar cada martes de 13.15 a 15.45, están especialmente indicadas para quienes prefieren una clase menos vigorosa.

Nuevo curso de Bebé Buddha, Mamá Om

El próximo martes día 5 de enero nos preparamos para recibir a los Tres Sabios de una manera muy especial: jugando con nuestras mamás, despertando sus sonrisas, acompañándolas con nuestras carcajadas, ayudándolas a recuperar su tono y animándolas a conocernos un poquito mejor a través de la caricia, el juego y el ejercicio compartidos.

Y, a partir de Reyes... ¡volveremos a encontrarnos cada martes de 16 a 17:50 para seguir practicando yoga!